Тема: Буква « ї
»,звуки [ йі ]. Правопис малої букви «ї». Читання та
правопис слів з нею. Робота над текстом «На екскурсії».
Загальнопізнавальні цілі:
- ознайомити із
буквою «ї» та її звуковим значенням;
- розвивати
навички зв’язного та свідомого читання;
- збагачувати
словниковий запас;
- активізувати
пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати
турботливе ставлення до природи.
Предметні компетентності ( конкретизовані
навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий
рівень:
- визначає
букву «ї» у словах тексту вірша;
- визначає
дійові особи у тексті.
Середній
рівень:
- порівнює
друковану і рукописну букви «ї»;
- наводить
приклади слів з буквою «ї».
Достатній
рівень:
- пише малу
букву «ї», склади і слова з нею;
- читає склади,
речення з вивченими буквами;
- читає текст в
особах;
- списує з
друкованого тексту.
Високий
рівень:
- виконує
звуковий аналіз слів з літерою «ї»;
- самостійно
будує зв’язне висловлювання за поданим початком;
- висловлює
оцінні судження щодо складених зв’язних висловлювань однокласників та щодо
своєї роботи на уроці.
План уроку
1. Декламування
вчителем вірша з метою організації учнів до уроку (Додаток 1).
2. Слухання
учнями вірша з метою оголошення теми уроку( Додаток2).
3. Наведення
власних прикладів слів з буквою «ї».
4. Звуковий
аналіз слів. Робота в групах ( Додаток 3).
5. Артикуляційно
– слухові вправи. Спостереження за звуко – буквенними співвідношеннями. Ігрова
ситуація « Один – багато»(Додаток 4).
6. Ознайомлення
з друкованою і рукописною літерами «ї» за таблицею та їх порівняння.
7. Написання
малої літери «ї»:
а) «письмо» в повітрі;
б) письмо у зошиті з
друкованою основою.
8.Читання слів,
поданих в аналітико-синтетичній складовій формі.Ігрова ситуація « Читалочки-з’єдналочки» (Додаток 5).
9.Робота над текстом
« На екскурсії»:
- читання тексту
вчителем; ( М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко «Буквар» ст..111).
- відповіді учнів на
запитання вчителя щодо засвоєння змісту тексту;
- читання тексту
«ланцюжком»;
- визначення дійових
осіб;
- читання тексту в
особах ( робота в групах).
10. Списування з
друкованого тексту « На екскурсії» першого речення.
11. Складання
зв’язного висловлювання за поданим початком( Додаток6).
12. Висловлювання
оцінних суджень щодо складених зв’язних висловлювань однокласників та щодо
своєї роботи на уроці.
13. Підведення
підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
Учитель
декламує вірш з метою організації учнів до уроку.
Всі сідайте тихо,
діти,
Домовляймось не
шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
- Послухайте
вірш.
Їжак яблуками чистить
Гострі голочки свої.
Наколов він двоє
яблук –
Йде казкова буква Ї.
( В. Гринько)
- Про яку букву
йде мова?
- Які слова з
цією буквою ви почули у вірші?
Додаток 3
Робота в групах.
- Розгляньте
малюнки.
- Що на них
зображено?
- Викладіть
фішками звукові моделі цих слів.
Додаток 4
Ігрова
ситуація « Один –
багато»
А)
Артикуляційно – слухові вправи.
- Послухайте
слово, коли воно означає один предмет. Змініть і назвіть його, щоб воно
означало багато предметів.
гай – гаї
край –краї
коровай –
короваї
водограй
–водограї
змій – змії
звичай –
звичаї
Б)
Спостереження за звуко – буквеними співвідношеннями у поданих словах.
- Яким звуком
закінчуються слова, що називають один предмет?
- Що чуємо в кінці
цих слів, коли вони називають багато предметів?
- Порівняйте кінцеві
букви в парах слів;кількість звуків.
В) Висновок. Буква «ї» позначає два звуки [ йі ].
Додаток 5
а)Ігрова
ситуація « Читалочки – з’єдналочки» (складання
і причитування складів за променеподібними таблицями)
ЖА ПРИ
ЖАК ПЕРЕ
Додаток 6
Робота в
групах.
- Прочитай
початок казки.
- Подумай і
продовж казку.
Казка про
сосну та синичку
На узліссі росла
стара – стара сосна. Стояла і рипіла. Пролітала синичка.
- Чого ви,
бабусю, розрипілись?- питає.
- Еге, не
зарипиш тут! – каже сосна.
- Завелись у
мене під корою жуки – короїди, і поїдом їдять, тому сохнути стала. Може,ти,
синичко, мені їх трохи повидовбуєш?
…
Додаток 7
- Розгляньте
малюнки і звукові моделі слів;
- З’єднайте лінією
малюнок та звукову модель.
1. – о – о – о = о
2. - = о = о
3. - о – о = о - - о