Тема. Звук у, буква « у». Правопис малої букви «у». Звуковий аналіз слів. Складання
простих речень за графічними моделями.
Загальнопізнавальні цілі
- ознайомити учнів з великою
і малою буквами « у» та їх звуковим значенням;
- розвивати зв’язне мовлення;
- збагачувати словниковий
запас;
- виховувати дбайливе ставлення
до природи;
- активізувати пізнавальну
діяльність учня.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні
цілі, очікувані результати)
Початковий рівень:
- впізнає і називає вивчені
букви;
- визначає звук у у словах;
- називає слова із звуком
у;
Середній рівень:
- розрізняє друковану і рукописну букву «у»
Достатній рівень:
- пише малу
букву « у», буквосполучення з нею:
- відтворює
мовні знання в інших видах діяльності;
Високий
рівень:
- складає речення за
малюнками і графічними моделями;
- виконує звуковий
аналіз слів;
План уроку
1. Перевірка вчителем
готовності учнів до уроку.
2. Відгадування
загадки. Слухання учнями скоромовки з метою оголошення теми уроку ( Додаток 1)
3. Називання слів із
звуком у. Ігрова ситуація «Допоможи бджілці потрапити додому». ( Додаток 2 ).
4. Ознайомлення з
друкованою буквою «у».
5. Відтворення мовних
знань в інших видах діяльності. Розфарбовування малюнків у зошиті з друкованою
основою.
6. Розрізнення
друкованої і рукописної літери « у» за таблицею.
7. Написання малої
букви « у» :
а) письмо в повітрі;
б) письмо у зошиті з
друкованою основою.
8.Читання вивчених
букв і словосполучень. ( Додаток 3). Робота в парах.
9. Виконання
звукового аналізу слів. Робота в групах. ( Додаток 4).
10. Складання речень
за малюнком і графічними моделями ( Додаток 5).
11. Висловлення
оцінних суджень про роботу на уроці. Гра « Мікрофон».
12. Підведення підсумків уроку
вчителем.
ДОДАТОК 1.
Послухайте
загадку.
Пролунав шкільний
дзвінок
Всіх покликав на ……(
урок ).
- Який звук ви
чуєте у слові відгадці?
Послухайте
вірш.
Визначте,
який звук зустрічається найчастіше?
Уранці Уляна Уласа
ураз умивать узялася.
Улас утікав,
ухилявся, учора уже умивався.
ДОДАТОК 2.
Гра «
Допоможи бджілці потрапити додому»
Малюнок бджілки. Діти
допомагають бджілці дійти до своєї домівки,називаючи слова (малюнки), в яких є
« у».
ДОЛАТОК 3.
Прочитайте
один одному букви і буквосполучення.
У – У –У –У – У –У –У!
О –О –О – О – О – О !
А – А –А – А – А – А !
АУ УА ОУ УО
У*О*А *О * У
А –У –У!
ДОДАТОК 4
Робота в парах.
Розгляньте малюнки.
Викладіть
фішками звукові моделі цих слів.
( Малюнки: павук,
вуж, щука, страус, окунь, жук).
ДОДАТОК 5
Розгляньте
малюнок. Складіть речення відповідно до поданих моделей.
І____ ____ __ ____.
І__ ____ ____.