пʼятниця, 21 березня 2014 р.

Конспект уроку з української мови

Тема. Звук у, буква « у». Правопис малої букви «у». Звуковий аналіз слів. Складання простих речень за графічними моделями.
Загальнопізнавальні цілі
- ознайомити учнів з великою і малою буквами « у» та їх звуковим значенням;
- розвивати зв’язне мовлення;
- збагачувати словниковий запас;
- виховувати дбайливе ставлення до природи;
- активізувати пізнавальну діяльність учня.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати) 
Початковий рівень:
- впізнає і називає вивчені букви;
- визначає звук у у словах;
- називає слова із звуком у;
Середній рівень:
- розрізняє друковану і рукописну букву «у»
 Достатній рівень:
- пише малу букву « у», буквосполучення з нею:
- відтворює мовні знання в інших видах діяльності;
Високий рівень:
- складає речення за малюнками і графічними моделями;
- виконує звуковий аналіз слів;
- висловлює оцінні судження щодо власної роботи.


План уроку
1. Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2. Відгадування загадки. Слухання учнями скоромовки з метою оголошення теми уроку ( Додаток 1)
3. Називання слів із звуком у. Ігрова ситуація «Допоможи бджілці потрапити додому». ( Додаток 2 ).
4. Ознайомлення з друкованою буквою «у».
5. Відтворення мовних знань в інших видах діяльності. Розфарбовування малюнків у зошиті з друкованою основою.
6. Розрізнення друкованої і рукописної літери « у» за таблицею.
7. Написання малої букви « у» :
а) письмо в повітрі;
б) письмо у зошиті з друкованою основою.
8.Читання вивчених букв і словосполучень. ( Додаток 3). Робота в парах.
9. Виконання звукового аналізу слів. Робота в групах. ( Додаток 4).
10. Складання речень за малюнком і графічними моделями ( Додаток 5).
11. Висловлення оцінних суджень про роботу на уроці. Гра « Мікрофон».
12. Підведення підсумків уроку вчителем.

ДОДАТОК 1.
Послухайте загадку.
Пролунав шкільний дзвінок
Всіх покликав на ……( урок ).
- Який звук ви чуєте у слові відгадці?
Послухайте вірш.
Визначте, який звук зустрічається найчастіше?
Уранці Уляна Уласа ураз умивать узялася.
Улас утікав, ухилявся, учора уже умивався.

ДОДАТОК 2.
Гра « Допоможи бджілці потрапити додому»
Малюнок бджілки. Діти допомагають бджілці дійти до своєї домівки,називаючи слова (малюнки), в яких є « у».

ДОЛАТОК 3.
Прочитайте один одному букви і буквосполучення.
У – У –У –У – У –У –У!
О –О –О – О – О – О !
А – А –А – А – А – А !
АУ УА ОУ УО
У*О*А *О * У
А –У –У!
ДОДАТОК 4
Робота в парах.
Розгляньте малюнки.
Викладіть фішками звукові моделі цих слів.
( Малюнки: павук, вуж, щука, страус, окунь, жук).


 ДОДАТОК 5
Розгляньте малюнок. Складіть речення відповідно до поданих моделей.

І____ ____ __ ____.
І__ ____ ____.