пʼятниця, 28 березня 2014 р.

Конспект уроку з української мови

Тема. Звук [ р ],[ р ], буква ер. Письмо рядкової букви «ер», складів і слів з нею.
Загальнопізнавальні цілі:
- ознайомити учнів з буквою «ер», її звуковим значенням;
- розвивати навички читання;
- вчити писати рядкову букву «ер», поєднувати її з іншими буквами;
- розвивати дрібну моторику рук;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати дбайливе ставлення до природи.
Предметні компетентності ( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
 Початковий рівень:
- виділяє звуки [ р ],[ р’] у словах;
- визначає позицію звуків [ р ],[ р’]у словах.
Середній рівень:
- наводить приклади слів з буквою «ер»;
- порівнює друковану і рукописну букви « ер»;
- відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.
Достатній рівень:
- пише малу букву « ер», склади і слова з нею;
- читає склади, слова, текст з вивченими буквами;
- списує склади і слова з вивченими буквами;
- списує з друкованого тексту.
Високий рівень:
- виконує звуковий аналіз слів;
- будує діалог на задану тему.

План уроку
1. Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2. Відгадування учнями загадок з метою визначення звука [ р ] у словах –відгадках ( Додаток 1).
3. Наведення учнями власних прикладів слів з буквою «ер».
4. Визначення позиції звуків [ р ], [ р ’] у словах. Ігрова ситуація « Впіймай звук» ( Додаток 2).
5. Виконання звукового аналізу слів. Робота з малюнком ( Додаток 3).
6. Ознайомлення з друкованою й рукописною буквами «ер» та їх порівняння.
7. Написання малої літери «ер»:
а) «письмо»в повітрі;
б) письмо у зошиті з друкованою основою.
8. Читання та списування слів з буквою «ер» (Додаток 4).
9. Опрацювання тексту « Квіти» ( Додаток 5).
- читання тексту вчителем;
- мовчазне читання учнями;
- перевірка сприймання прочитаного;
- вправляння у виразному читанні ( читання « дощиком», « ланцюжком»).
10. Списування з друкованого тексту « Квіти» першого речення.
11. Складання діалогу між двома квітками ( на вибір). Робота в парах.
12. Презентація діалогів ( за бажанням).
13. Підведення підсумків уроку вчителем.

Додаток 1
- Відгадайте загадки.
Поясок ясний зіткала.
Небеса обперезала.
Після дощику зявилась –
Різнобарвно заіскрилась.
 (Райдуга)
Кожушок пять ріжків має,
П ять братів туди влізає.
У деньок морозний там
Тепло й хороше братам.
 ( Рукавичка)
Як миша хвостик довгий маю,
Та я з городу не тікаю.
З мене зробити кожен рад
Корисний та смачний салат.
 ( Редиска)
- Назвіть слова- відгадки.
- Яким звуком вони починаються?

Додаток 2
Визначення позицій звуків [ р ],[ р ’] у словах. Ігрова ситуація « Впіймай звук».

- Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р ’] на початку слова:
Рак, гараж, ріжки, рік, корж, форель, рис, гриб, райдуга.
- Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р ’] в середині слова:
Русалка, карась, карлик, король, риба, ріка, труба, кочерга.
- Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р ’] в кінці слова:
Горб, жайвір, зерно, трактор, екскаватор, корінь, ріпка, орел.

Додаток 3
Відшукайте серед малюнків зображення тих предметів, які у своїй назві містять букву «ер». Викладіть фішками звукові моделі цих слів.



Додаток 4
- Прочитайте слова
рис кран красолі
кора рак коралі
рана іриси ранок
руки ромен ринок
Випишіть у зошит назви квітів.

Додаток 5
- Прочитайте текст. Спишіть перше речення у зошит.
Квіти
У Лариси росли іриси. У Марка – маки. У Олі – красолі. Іриси, маки, красолі – квіти.