Тема. Звук [ р ],[ р’ ], буква ер. Письмо
рядкової букви «ер», складів і слів з нею.
Загальнопізнавальні цілі:
- ознайомити учнів з
буквою «ер», її звуковим значенням;
- розвивати навички
читання;
- вчити писати рядкову
букву «ер», поєднувати її з іншими буквами;
- розвивати дрібну
моторику рук;
- активізувати
пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати дбайливе
ставлення до природи.
Предметні компетентності ( конкретизовані
навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
- виділяє звуки [ р ],[ р’] у словах;
- визначає
позицію звуків [ р ],[ р’]у словах.
Середній
рівень:
- наводить приклади слів з буквою «ер»;
- порівнює друковану і рукописну букви « ер»;
- відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.
Достатній
рівень:
- пише малу
букву « ер», склади і слова з нею;
- читає склади,
слова, текст з вивченими буквами;
- списує склади
і слова з вивченими буквами;
- списує з
друкованого тексту.
Високий
рівень:
- виконує звуковий
аналіз слів;
- будує діалог на
задану тему.
План уроку
1. Перевірка
вчителем готовності учнів до уроку.
2. Відгадування
учнями загадок з метою визначення звука [ р ] у словах
–відгадках ( Додаток 1).
3. Наведення
учнями власних прикладів слів з буквою «ер».
4. Визначення
позиції звуків [ р ], [ р ’] у словах. Ігрова
ситуація « Впіймай звук» (
Додаток 2).
5. Виконання
звукового аналізу слів. Робота з малюнком ( Додаток 3).
6. Ознайомлення
з друкованою й рукописною буквами «ер» та їх порівняння.
7. Написання
малої літери «ер»:
а) «письмо»в повітрі;
б) письмо у зошиті з
друкованою основою.
8. Читання та списування
слів з буквою «ер» (Додаток 4).
9. Опрацювання тексту
« Квіти» ( Додаток 5).
- читання тексту
вчителем;
- мовчазне читання
учнями;
- перевірка
сприймання прочитаного;
- вправляння у
виразному читанні ( читання « дощиком», « ланцюжком»).
10. Списування з
друкованого тексту « Квіти» першого речення.
11. Складання діалогу
між двома квітками ( на вибір). Робота в парах.
12. Презентація
діалогів ( за бажанням).
13. Підведення
підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
- Відгадайте
загадки.
Поясок ясний зіткала.
Небеса обперезала.
Після дощику з’явилась –
Різнобарвно
заіскрилась.
(Райдуга)
Кожушок п’ять ріжків має,
П ‘ять братів туди влізає.
У деньок морозний там
Тепло й хороше братам.
( Рукавичка)
Як миша хвостик
довгий маю,
Та я з городу не тікаю.
З мене зробити кожен
рад
Корисний та смачний
салат.
( Редиска)
- Назвіть
слова- відгадки.
- Яким звуком
вони починаються?
Додаток 2
Визначення
позицій звуків [ р ],[ р ’] у словах. Ігрова ситуація « Впіймай звук».
- Плесніть у
долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р ’] на початку слова:
Рак, гараж, ріжки,
рік, корж, форель, рис, гриб, райдуга.
- Плесніть у
долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р ’] в середині слова:
Русалка, карась,
карлик, король, риба, ріка, труба, кочерга.
- Плесніть у
долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р ’] в кінці слова:
Горб, жайвір, зерно,
трактор, екскаватор, корінь, ріпка, орел.
Додаток 3
Відшукайте
серед малюнків зображення тих предметів, які у своїй назві містять букву «ер».
Викладіть фішками звукові моделі цих слів.
Додаток 4
- Прочитайте
слова
рис кран красолі
кора рак коралі
рана іриси ранок
руки ромен ринок
Випишіть у зошит
назви квітів.
Додаток 5
- Прочитайте
текст. Спишіть перше речення у зошит.
Квіти
У Лариси росли іриси.
У Марка – маки. У Олі – красолі. Іриси, маки, красолі – квіти.