Тема. Буква «зе», звуки [ з ], [ з’ ].
Правопис малої букви «зе». Читання та
правопис складів і слів з нею.
Загальнопізнавальні цілі:
- ознайомити учнів з буквою «зе», її звуковим значенням;
- розвивати навички читання;
- збагачувати словниковий запас слів;
- розвивати дрібну моторику рук;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати дбайливе ставлення до природи.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані
результати):
Початковий рівень:
- визначає у тексті вірша звук, який повторюється
найчастіше;
- виділяє звуки [ з ], [ з’ ] у словах .
Середній рівень:
- порівнює друковану і рукописну букви «зе»;
- наводить
приклади слів з буквою «зе» на позначення твердого і м’якого
звука;
Достатній рівень:
- пише малу букву «зе», склади і слова з нею;
- читає склади, слова з вивченими буквами;
- списує склади і слова з вивченими буквами;
- читає і доповнює речення, використовуючи малюнки;
- відновлює і читає деформоване речення.
Високий рівень:
- виконує звуковий аналіз слів з літерою «зе»;
- складає зв’язне висловлювання за поданими опорними словами;
- висловлює оцінні судження щодо складених розповідей
однокласників.
План уроку
1.Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2.Слухання учнями вірша з метою оголошення теми уроку
(Додаток 1)
3.Наведення прикладів слів із звуками [ з ], [ з’ ].
4.Артикуляційна зарядка. Промовляння скоромовки.
Гра-змагання «Не
зіб’юсь». (Додаток 2)
5.Виконання звукового аналізу слів. Робота з малюнком
(Додаток 3).
6.Ознайомлення з друкованою і рукописною буквами «зе» за
таблицею та їх
порівняння.
7.Утворення, записування і читання складів різної
структури (Додаток 4)
8.Написання малої літери «зе»:
а) «письмо» в повітрі;
22
б) письмо у зошиті з друкованою основою.
9.Читання слів. Вправа на розширення кута зору (Додаток
5).
10.Читання і доповнення речень. (Додаток 6)
11.Читання і записування деформованих речень. Ігрова ситуація «Віднови
речення» Додаток 7.
12. Робота над текстом «Весела зима»:
- читання тексту
вчителем; (М.С.Вашуленко, Н.Ф.Скрипченко «Буквар»
ст.71)
- відповіді учнів на запитання вчителя щодо засвоєння
змісту тексту;
- вправляння у
виразному читанні: читання тексту «хвилею», «ланцюжком»,
вибіркове читання.
13.Складання зв’язного висловлювання про розваги дітей
взимку за
опорними словами (Додаток 8).Робота в групах.
14. Висловлювання суджень щодо складених висловлювань.
15. Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток
1
- Послухайте вірш.
- Визначте, який звук зустрічається найчастіше.
Бачила Зіна, як зірка упала,
Зразу бажання вона загадала:
"Взимку на землю хай випаде сніг,
Зіна хай буде завзятіша всіх,
Хай її до зоосаду
залюбки батьки ведуть,
Хай зефіру й мармеладу
завтра зранку їй дадуть".
(Ю. Турчина)
Додаток
2
Гра-змагання «Не зіб’юсь».
Завдання – тричі промовити скоромовку. Перемагає той,
хто не
допустить жодної помилки.
Заросло озеро
зеленими лозами.
Зеленійте, лози,
до морозу!
Додаток
3
Робота в групах.
- Розгляньте малюнки.
- Що на них зображено?
- Викладіть фішками звукові моделі цих слів.
Додаток
4
Утвори склади, запиши їх у таблиці. Прочитай.
|
А
|
О
|
У
|
И
|
І
|
Е
|
З
|
|
|
|
|
|
|
ЗЛ
|
|
|
|
|
|
|
ЗН
|
|
|
|
|
|
|
Додаток
5
- Дивлячись по черзі на одну з крапочок, намагайся
прочитати слова.
каз ● ка зва
● рити
кіз ● ка зли
● вати
ліз ● ти
зні ● мати
дроз ● ди
здола ● лати
Додаток
6
- Використовуючи малюнки, прочитай і доповни речення.
Випав перший …………
повісили на березі
………….
Прилетіла до неї …………..
Схопила в…………………….
гарбузове і ну його клювати.
Додаток
7
- Розташуйте слова так, щоб утворилося речення.
- Прочитайте утворені речення. Запишіть їх у зошит.
селом За озеро.
стали
ковзани. на Ми
Додаток
8
Робота в групах
- Складіть зв’язне висловлювання, користуючись опорними
словами.
Зима, сніг, діти, погуляти, каталися на санчатах, ліпили
сніговика, весело.