неділя, 17 листопада 2013 р.

Конспект уроку навчання грамоти 1 клас


Тема. Буква «зе», звуки [ з ], [ з’ ]. Правопис малої букви «зе». Читання та
правопис складів і слів з нею.
Загальнопізнавальні цілі:
- ознайомити учнів з буквою «зе», її звуковим значенням;
- розвивати навички читання;
- збагачувати словниковий запас слів;
- розвивати дрібну моторику рук;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати дбайливе ставлення до природи.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані
результати):
Початковий рівень:
- визначає у тексті вірша звук, який повторюється найчастіше;
- виділяє звуки [ з ], [ з’ ] у словах .
Середній рівень:
- порівнює друковану і рукописну букви «зе»;
-  наводить приклади слів з буквою «зе» на позначення твердого і м’якого
звука;
Достатній рівень:
- пише малу букву «зе», склади і слова з нею;
- читає склади, слова з вивченими буквами;
- списує склади і слова з вивченими буквами;
- читає і доповнює речення, використовуючи малюнки;
- відновлює і читає деформоване речення.
Високий рівень:
- виконує звуковий аналіз слів з літерою «зе»;
- складає зв’язне висловлювання за поданими опорними  словами;
- висловлює оцінні судження щодо складених розповідей однокласників.


План уроку
1.Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2.Слухання учнями вірша з метою оголошення теми уроку (Додаток 1)
3.Наведення прикладів слів із звуками [ з ], [ з’ ].
4.Артикуляційна зарядка. Промовляння скоромовки. Гра-змагання «Не
зіб’юсь». (Додаток 2)
5.Виконання звукового аналізу слів. Робота з малюнком (Додаток 3).
6.Ознайомлення з друкованою і рукописною буквами «зе» за таблицею та їх
порівняння.
7.Утворення, записування і читання складів різної структури (Додаток 4)
8.Написання малої літери «зе»:
а) «письмо» в повітрі;
22
б) письмо у зошиті з друкованою основою.
9.Читання слів. Вправа на розширення кута зору (Додаток 5).
10.Читання і доповнення речень. (Додаток 6)
11.Читання і записування деформованих речень.  Ігрова ситуація  «Віднови
речення» Додаток 7.
12. Робота над текстом «Весела зима»:
-  читання тексту вчителем; (М.С.Вашуленко, Н.Ф.Скрипченко «Буквар»
ст.71)
- відповіді учнів на запитання вчителя щодо засвоєння змісту тексту;
-  вправляння у виразному читанні: читання тексту «хвилею», «ланцюжком»,
вибіркове читання.
13.Складання зв’язного висловлювання про розваги дітей взимку за
опорними словами (Додаток 8).Робота в групах.
14. Висловлювання суджень щодо складених висловлювань.
15. Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
- Послухайте вірш.
- Визначте, який звук зустрічається найчастіше.
Бачила Зіна, як зірка упала,
Зразу бажання вона загадала:
"Взимку на землю хай випаде сніг,
Зіна хай буде завзятіша всіх,
Хай її до зоосаду
залюбки батьки ведуть,
Хай зефіру й мармеладу
завтра зранку їй дадуть".
(Ю. Турчина)
Додаток 2
Гра-змагання «Не зіб’юсь».
Завдання  –  тричі промовити скоромовку. Перемагає той, хто не
допустить жодної помилки.
Заросло озеро
зеленими лозами.
Зеленійте, лози,
до морозу!
Додаток 3
Робота в групах.
- Розгляньте малюнки.
- Що на них зображено?
- Викладіть фішками звукові моделі цих слів. 
Додаток 4
Утвори склади, запиши їх у таблиці. Прочитай.


А
О
У
И
І
Е
З






ЗЛ






ЗН







Додаток 5
- Дивлячись по черзі на одну з крапочок, намагайся прочитати слова.
каз ● ка                                                            зва ● рити
кіз ● ка                                                             зли ● вати
ліз ● ти                                                             зні ● мати
дроз ● ди                                                       здола ●  лати
Додаток 6
- Використовуючи малюнки, прочитай і доповни речення.
Випав перший  …………
повісили на березі   ………….
Прилетіла до неї  …………..
Схопила в…………………….   гарбузове   і ну його клювати.
Додаток 7
- Розташуйте слова так, щоб утворилося речення.
- Прочитайте утворені речення. Запишіть їх у зошит.
селом  За   озеро.
стали    ковзани.  на   Ми
Додаток 8
Робота в групах
- Складіть зв’язне висловлювання, користуючись опорними словами.
Зима, сніг, діти, погуляти, каталися на санчатах, ліпили сніговика, весело.