Тема: Займенники
першої особи однини
і множини. Їх відмінювання.
Загальнопізнавальні цілі ( ключові компетентності).
-
Ознайомити
учнів із займенниками І особи однини і множини і їх відмінювання;
-
Збагатити
словниковий запас дітей;
-
Розвивати
культуру мовлення;
-
Виховувати
любов до рідного слова.
Очікувані
результати ( предметні компетентності; конкретизовані навчальні цілі).
Початковий
рівень:
-
Пригадує
визначення займенника як частину мови;
-
Впізнає
на слух і в текстах особові займенники.
Середній
рівень:
-
Розташовує
слова – займенники за відмінками у правильному порядку;
-
Пояснює
лексичне значення займенників, їх роль у реченні.
Достатній
рівень:
-
Будує
словосполучення з особовими займенниками;
-
Демонструє
вміння відмінювати займенники першої особи однини і множини за зразком;
-
Користується
навчальною таблицею для визначення відмінків займенників у реченні.
Високий рівень:
-
Складає
речення з особовими займенниками;
-
Складає
зв’язне висловлювання за ситуацією з життя родини «Мій вихідний день» з
використанням особових займенників;
-
Висловлює
оцінні судження про роль особових займенників в усному і письмовому мовленні.
План уроку
1. Виконання тестових завдань з метою
пригадування відомостей про займенник як частину мови.( Додаток № 1).
2. Впізнавання на слух займенників
першої особи однини і множини. ( Додаток № 2)
3. Читання речень записаних на карточках
та підкреслювання займенників І особи однини і множини та пояснення їх
лексичного значення і ролі у реченнях. Робота в групах. ( Додаток № 3).
4. Розташування слів – займенників І
особи за відмінками у правильному порядку. Гра « Розсипанка». Робота в парах. (
Додаток № 4).
5.Побудова і записування словосполучень
із заданих слів з особовими займенниками.(Додаток № 5).
6. Відмінювання займенників І особи за
зразком. Робота в групах. ( Додаток № 6).
7.Визначення відмінків особових
займенників у реченні з використанням навчальної таблиці.( Підручник. Впр. _).
8. Складання речень з особовими
займенниками та записування їх у зошит.
9. Складання письмового висловлювання за
ситуацією з життя родини « Мій вихідний день»
з використанням особових займенників. Презентація учнівських творів та
їх взаємооцінювання.
10. Висловлювання оцінних суджень про
роль займенників в усному мовленні. ( Додаток № 7).
11. Підведення підсумків уроку та
повідомлення домашнього завдання.
Додаток № 1
Тестове завдання:
А
Займенник – це частина мови, що вказує на дію предмета;
Б
Займенник – це частина мови, що вказує на ознаку предмета;
В
Займенник – це частина мови, …
Додаток № 2
Послухайте віршований текст, розпізнайте займенники І особи однини і
множини, сигналізуючи карточками.
Школу дуже я люблю,
Залюбки сюди я йду,
Тут багато друзів маю.
Дружно завжди з ними граю,
Вчителів я поважаю.
Додаток № 3
Прочитай речення, підкресли займенники І
особи однини і множини.
І група.
Ми отримуємо багато корисної інформації з телепередач. Моєю улюбленою
телепередачею стала «Ключі від форту Буаяр». Мені дуже подобається проходити
разом з її учасниками лабіринтами, брати участь у важких випробовуваннях,
розгадувати загадки.
ІІ група.
Я часто задумуюсь над вчинками людей.
Щось мені подобається, а щось – ні. Ми всі дуже різні. Тому так важливо мати
поряд із собою справжнього друга, який завжди тебе зрозуміє. Щоб стати хорошим
другом, треба нам навчитися бути уважними до інших.
Додаток № 4
|
|
|
|
|
|
|
І гр..
|
|
|
|
|
|
ІІ гр.
Додаток
№ 5
Побудуй і запиши словосполучення
Потрапила до ( кого? ) …
Розкажи ( кому?) …
Візьміть ( у кого?) …
Тішився ( ким ?) …
.
Додаток № 6
Провідміняй
займенники першої особи за зразком :
І група Я ІІ група
Ми
Додаток № 7
Прослухайте віршик і висловіть оцінні
судження про роль займенників у мовленні.
-
Я
змітав сніжок з доріжки.
-
Я підклеїв
аж три книжки.
-
Я
білизну прасувала.
-
Я обід
приготувала.
-
А ми
з братиком у двох працювали за сімох.
-
У
кімнаті ми прибрали, акуратно поскладали речі, й книжки
на полиці. Так приємно подивиться!