неділя, 17 листопада 2013 р.

Конспект уроку з української мови 4 клас


Тема:  Займенники  першої  особи  однини  і  множини. Їх       відмінювання.
Загальнопізнавальні цілі ( ключові компетентності).
-                     Ознайомити учнів із займенниками І особи однини і множини і їх відмінювання;
-                     Збагатити словниковий запас дітей;
-                     Розвивати культуру мовлення;
-                     Виховувати любов до рідного слова.
Очікувані результати ( предметні компетентності; конкретизовані навчальні цілі).
Початковий рівень:
-                     Пригадує визначення займенника як частину мови;
-                     Впізнає на слух і в текстах особові займенники.
Середній рівень:
-                     Розташовує слова – займенники за відмінками у правильному порядку;
-                     Пояснює лексичне значення займенників, їх роль у реченні.
Достатній рівень:
-                     Будує словосполучення з особовими займенниками;
-                     Демонструє вміння відмінювати займенники першої особи однини і множини за зразком;
-                     Користується навчальною таблицею для визначення відмінків займенників у реченні.
Високий рівень:
-           Складає речення з особовими займенниками;
-           Складає зв’язне висловлювання за ситуацією з життя родини «Мій вихідний день» з використанням особових займенників;
-           Висловлює оцінні судження про роль особових займенників в усному і письмовому мовленні.



План уроку
1. Виконання тестових завдань з метою пригадування відомостей про займенник як частину мови.( Додаток № 1).
2. Впізнавання на слух займенників першої особи однини і множини. ( Додаток № 2)
3. Читання речень записаних на карточках та підкреслювання займенників І особи однини і множини та пояснення їх лексичного значення і ролі у реченнях. Робота в групах. ( Додаток № 3).
4. Розташування слів – займенників І особи за відмінками у правильному порядку. Гра « Розсипанка». Робота в парах. ( Додаток № 4).
5.Побудова і записування словосполучень із заданих слів з особовими займенниками.(Додаток № 5).
6. Відмінювання займенників І особи за зразком. Робота в групах. ( Додаток № 6).
7.Визначення відмінків особових займенників у реченні з використанням навчальної таблиці.( Підручник. Впр.     _).
8. Складання речень з особовими займенниками та записування їх у зошит.
9. Складання письмового висловлювання за ситуацією з життя родини « Мій вихідний день»  з використанням особових займенників. Презентація учнівських творів та їх взаємооцінювання.
10. Висловлювання оцінних суджень про роль займенників в усному мовленні. ( Додаток № 7).
11. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.



Додаток № 1
Тестове завдання:
А   Займенник – це частина мови, що вказує на дію предмета;
Б   Займенник – це частина мови, що вказує на ознаку предмета;
В   Займенник – це частина мови, …

Додаток № 2
      Послухайте віршований текст, розпізнайте займенники І особи однини і множини, сигналізуючи карточками.
Школу дуже я люблю,
Залюбки сюди я йду,
Тут багато друзів маю.
Дружно завжди з ними граю,
Вчителів я поважаю.

Додаток № 3
Прочитай речення, підкресли займенники І особи однини і множини.
І група.
  Ми отримуємо багато корисної інформації з телепередач. Моєю улюбленою телепередачею стала «Ключі від форту Буаяр». Мені дуже подобається проходити разом з її учасниками лабіринтами, брати участь у важких випробовуваннях, розгадувати загадки.
ІІ група.
Я часто задумуюсь над вчинками людей. Щось мені подобається, а щось – ні. Ми всі дуже різні. Тому так важливо мати поряд із собою справжнього друга, який завжди тебе зрозуміє. Щоб стати хорошим другом, треба нам навчитися бути уважними до інших.

Додаток № 4
Н.в.
Р.в.
Д.в.
З.в.
О.в.
М.в.

 
Я
 
на мені менмені
 
мною
 
мене
 
мені
 
мене
 
Матеріал до гри « Розсипанка»
           І гр..
Ми
 
нас
 
нам
 
нас
 
нами
 
на нас
 
  
           ІІ гр.



Додаток  № 5
Побудуй і запиши словосполучення
Потрапила до ( кого? ) …
Розкажи ( кому?) …
Візьміть ( у кого?) …
Тішився ( ким ?) …  .

Додаток № 6
Провідміняй займенники першої особи за зразком :
І група               Я                    ІІ група           Ми




Додаток № 7
Прослухайте віршик і висловіть оцінні судження про роль займенників у мовленні.
-                     Я   змітав сніжок з доріжки.
-                     Я  підклеїв аж три книжки.
-                     Я  білизну прасувала.
-                     Я  обід приготувала.
-                     А   ми  з братиком у двох працювали за сімох.
-                     У кімнаті  ми  прибрали, акуратно поскладали речі, й книжки на полиці.  Так приємно  подивиться!