Тема. Звук
[р], [р’], буква ер. Письмо рядкової букви «ер», складів і слів з нею.
Загальнопізнавальні цілі:
-
ознайомити учнів з буквою «ер», її звуковим значенням;
-
розвивати навички читання;
-
вчити писати рядкову букву «ер» поєднувати її з іншими буквами;
-
розвивати дрібну моторику рук;
-
активізувати пізнавальну діяльність учнів;
-
виховувати дбайливе ставлення до природи.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані
результати):
Початковий рівень:
-
виділяє звуки [ р ], [ р’ ] у словах ;
-
визначає позицію звуків [ р ], [ р’ ] у словах .
Середній рівень:
-
наводить приклади слів з буквою «ер»;
-
порівнює друковану і рукописну букви «ер»;
-
відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту;
Достатній рівень:
-
пише малу букву «ер», склади і слова з нею;
-
читає склади, слова, текст з вивченими буквами;
-
списує склади і слова з вивченими буквами;
-
списує з друкованого тексту
Високий рівень:
-
виконує звуковий аналіз слів;
-
будує діалог на задану тему.
План уроку
1.
Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2.
Відгадування учнями загадок з метою визначення звука [ р ] у словах-відгадках.
(Додаток 1)
3.
Наведення учнями власних прикладів слів з буквою «ер».
4.Визначення
позиції звуків [ р ], [ р’ ] у словах.
Ігрова ситуація «Впіймай
звук».
(Додаток 2).
5.
Виконання звукового аналізу слів. Робота з малюнком. (Додаток 3)
6.
Ознайомлення з друкованою й рукописною буквами «ер» та їх порівняння.
7.
Написання малої літери «ер»:
А)
«письмо» в повітрі;
Б)
письмо у зошиті з друкованою основою.
8.
Читання та списування слів з буквою «ер». (Додаток 4)
9.Опрацювання
тексту «Квіти». (Додаток 5).
-
читання тексту вчителем;
-
мовчазне читання учнями;
-
перевірка сприймання прочитаного;
-
вправляння у виразному читанні (читання «дощиком», «ланцюжком»)
10.
Списування з друкованого тексту «Квіти» першого речення.
11.
Складання діалогу між двома квітками (на вибір). Робота в парах.
12.
Презентація діалогів ( за бажанням).
13.Підведення
підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
-
Відгадайте загадки.
Поясок
ясний зіткала.
Небеса
обперезала.
Після
дощику з’явилась —
Різнобарвно
заіскрилась.
(Райдуга)
Кожушок
п’ять ріжків має,
П’ять
братів туди влізає.
У
деньок морозний там
Тепло
й хороше братам.
(Рукавичка)
Як
миша хвостик довгий маю,
Та
я з городу не тікаю.
З
мене зробити кожен рад
Корисний
та смачний салат.
(Редиска)
- Назвіть слова-відгадки.
- Яким звуком вони починаються?
Додаток 2
звук».
-
Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р’ ] на початку слова:
Рак,
гараж, ріжки, рік, корж, форель, рис, гриб, райдуга.
-
Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р’ ] в середині слова:
Русалка,
карась, карлик, король, риба, ріка, труба, кочерга.
-
Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р’ ] в кінці слова:
Горб,
жайвір, зерно, трактор, екскаватор, корінь, ріпка, орел.
Додаток 3
Відшукайте
серед малюнків зображення тих предметів, які у своїй назві
містять
букву «ер». Викладіть фішками звукові моделі цих слів.(предметні малюнки: корова, коза,ворона, сир, рак, ромашка)
Додаток 4
-
Прочитайте слова
рис кран
красолі
кора рак
коралі
рана іриси
ранок
руки ромен
ринок
Випишіть
у зошит назви квітів.
Додаток 5
-
Прочитайте текст. Спишіть перше речення у зошит.
Квіти
У
Лариси росли іриси. У Макара – маки. У Олі
– красолі. Іриси, маки,
красолі
– квіти.