неділя, 17 листопада 2013 р.

Конспект уроку навчання грамоти 1 клас


Тема.  Звук  [р],  [р’], буква ер.  Письмо рядкової букви «ер», складів і слів з нею.
Загальнопізнавальні цілі:
- ознайомити учнів з буквою «ер», її звуковим значенням;
- розвивати навички читання;
- вчити писати рядкову букву «ер» поєднувати її з іншими буквами;
- розвивати дрібну моторику рук;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати дбайливе ставлення до природи.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані
результати):
Початковий рівень:
- виділяє звуки [ р ], [ р’ ] у словах ;
- визначає позицію звуків [ р ], [ р’ ] у словах .
Середній рівень:
- наводить приклади слів з буквою «ер»;
- порівнює друковану і рукописну букви «ер»;
- відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту;
Достатній рівень:
- пише малу букву «ер», склади і слова з нею;
- читає склади, слова, текст з вивченими буквами;
- списує склади і слова з вивченими буквами;
- списує з друкованого тексту
Високий рівень:
- виконує звуковий аналіз слів;
- будує діалог на задану тему.



План уроку
1. Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
2. Відгадування учнями загадок з метою визначення звука [ р ] у словах-відгадках. (Додаток 1)
3. Наведення учнями власних прикладів слів з буквою «ер».
4.Визначення позиції звуків [ р ], [ р’ ] у словах.  Ігрова ситуація  «Впіймай
звук». (Додаток 2).
5. Виконання звукового аналізу слів. Робота з малюнком. (Додаток 3)
6. Ознайомлення з друкованою й рукописною буквами «ер» та їх порівняння.
7. Написання малої літери «ер»:
А) «письмо» в повітрі;
Б) письмо у зошиті з друкованою основою.
8. Читання та списування слів з буквою «ер». (Додаток 4)
9.Опрацювання тексту «Квіти». (Додаток 5). 
- читання тексту вчителем;
- мовчазне читання учнями;
- перевірка сприймання прочитаного;
- вправляння у виразному читанні (читання «дощиком», «ланцюжком»)
10. Списування з друкованого тексту «Квіти» першого речення.
11. Складання діалогу між двома квітками (на вибір). Робота в парах.
12. Презентація діалогів ( за бажанням).
13.Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
- Відгадайте загадки.
Поясок ясний зіткала.
Небеса обперезала.
Після дощику з’явилась —
Різнобарвно заіскрилась.
(Райдуга)
Кожушок п’ять ріжків має,
П’ять братів туди влізає.
У деньок морозний там
Тепло й хороше братам.
(Рукавичка)
Як миша хвостик довгий маю,
Та я з городу не тікаю.
З мене зробити кожен рад
Корисний та смачний салат.
(Редиска)
- Назвіть слова-відгадки.
- Яким звуком  вони починаються?
Додаток 2
звук».
- Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р’ ] на початку слова:
Рак, гараж, ріжки, рік, корж, форель, рис, гриб, райдуга.
- Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р’ ] в середині  слова:
Русалка, карась, карлик, король, риба, ріка, труба, кочерга.
- Плесніть у долоні, якщо почуєте звуки [ р ], [ р’ ] в кінці  слова:
Горб, жайвір, зерно, трактор, екскаватор, корінь, ріпка, орел.
Додаток 3
Відшукайте серед малюнків зображення тих предметів, які у своїй назві
містять букву «ер». Викладіть фішками звукові моделі цих слів.(предметні малюнки: корова, коза,ворона, сир, рак, ромашка)
Додаток 4
- Прочитайте слова
рис    кран    красолі
кора    рак    коралі
рана     іриси   ранок
руки    ромен  ринок
Випишіть у зошит назви квітів.
Додаток 5
- Прочитайте текст. Спишіть перше речення у зошит.
Квіти
У Лариси росли іриси. У Макара  –  маки. У Олі  –  красолі. Іриси, маки,
красолі – квіти.