Тема: Загальне поняття про прикметники (
значення, питання, роль у реченні). Встановлення зв’язку прикметників з
іменниками за допомогою питань.
Ключові компетентності (загально пізнавальна цілі):
- Ознайомити
учнів із частиною мови – прикметником;
- Виховувати
любов до рідного слова;
- Збагатити
словниковий запас.
Предметні компетентності ( конкретизовані навчальні цілі,
очікувані результати):
Початковий рівень:
- Знає
визначення прикметника як частини мови;
- Впізнає
прикметники у тексті;
Середній рівень:
- Наводить
приклади прикметників;
- Пояснює
роль прикметників у мові і мовленні.
Достатній рівень:
- Знаходить
прикметники у тексті;
- Будує
сполучення прикметників з іменниками.
Високий рівень:
- Встановлює
граматичний зв'язок іменника з прикметником за допомогою питань;
- Складає
зв’язне висловлювання на задану тему з використанням прикметників;
- Висловлює
оцінні судження про роль прикметників у мовленні.
План уроку
1. Виконання тестового завдання з метою
визначення прикметника як частини мови ( Додаток 1. 3.1 )
2 . Визначення учнями
прикметників з тексту . Гра « Впіймай слово» .( Додаток 1 . 3. 2 ) .
3 . Наведення учнями
прикладів прикметників . Гра « Мікрофон»
4. Пояснення ролі
прикметників на основі порівняння текстів. Робота в групах.( Додаток 2).
5. Знаходження
прикметників у тексті.( Додаток 3.3.1)
6. Утворення
словосполучень із поданих слів. Гра « Знайди пару»( Додаток 3.3.2).
7. Встановлення
граматичного зв’язку в утворених словосполученнях за допомогою питань. Робота в
парах.(Додаток 3.3.3).
8. Складання зв’язного
висловлювання на тему « Зимовий ранок» з використанням прикметників.
9. Висловлювання
оцінних суджень про роль прикметників у мовленні.
10. Підведення
підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.
Додаток 1
1. Виконай тестове
завдання.
Що таке прикметник?
А. Частина мови, яка
відповідає на питання: хто? що?
Б. Частина мови, яка відповідає на питання:
який? яка? яке? які?
В. Частина мови, яка
означає дію предмета і відповідає на питання: що робить? що зробить?
2. Прослухайте текст.
Оплесками « впіймайте» прикметники. Гра « Впіймай слово».
Скрізь намети снігові,
а на деревах червоні яблука пламеніють. Звісно, ніякі це не яблука, а червоногруді
снігурі. Вони носяться по деревах, збиваючи з гілок срібний рил. Так шукають
собі їжу.
Додаток 2
Прочитайте
тексти. Порівняйте їх. Поясніть роль прикметників у мові і мовленні.
Текст
1.
Настав
ранок. На верхівках дерев заграло проміння сонця. Від дерев на дорогу лягли
тіні. Над рікою і полем повився туман. Повіяв вітерець.
Текст
2.
Настав
зимовий ранок. На верхівках сонних дерев заграло золоте проміння сонця. Від
дерев на засніжену дорогу лягли довгі тіні. Над рікою і полем повився сивий туман.
Повіяв легенький вітерець.
Додаток 3
1.
Прочитай текст і випиши прикметники.
Зимовий
день. Земля вкрита білим килимом. Крізь голі віти дерев видніється сіре небо.
Сонячним промінням зігріті білокорі берізки. Вони стоять, мов зачаровані, у
цьому крижаному царстві.
2.
Прочитайте слова на картках і утворіть словосполучення з поданих
слів.
Гра « Знайди пару».
Сніг,
день, бурулька, зима, іній, хуртовина, щічки, санки;
Сильна,
зимовий, білосніжна, сріблястий, білий, льодяна, рожеві, дерев’яні.
3.
Встановіть граматичний зв'язок в
утворених словосполученнях за допомогою питань.
Додаток
5
- Дивлячись по черзі на одну з крапочок, намагайся
прочитати слова.
каз ● ка зва
● рити
кіз ● ка зли
● вати
ліз ● ти
зні ● мати
дроз ● ди
здола ● лати
Додаток
6
- Використовуючи малюнки, прочитай і доповни речення.
Випав перший …………
повісили на березі
………….
Прилетіла до неї …………..
Схопила в…………………….
гарбузове і ну його клювати.
Додаток
7
- Розташуйте слова так, щоб утворилося речення.
- Прочитайте утворені речення. Запишіть їх у зошит.
селом За озеро.
стали
ковзани. на Ми
Додаток
8
Робота в групах
- Складіть зв’язне висловлювання, користуючись опорними
словами.
Зима, сніг, діти, погуляти, каталися на санчатах, ліпили
сніговика, весело.