неділя, 17 листопада 2013 р.

Конспект уроку з української мови 3 клас



Тема: Загальне поняття про прикметники ( значення, питання, роль у реченні). Встановлення зв’язку прикметників з іменниками за допомогою питань.
Ключові компетентності (загально пізнавальна цілі):
-         Ознайомити учнів із частиною мови – прикметником;
-         Виховувати любов до рідного слова;
-         Збагатити словниковий запас.
Предметні компетентності ( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
-         Знає визначення прикметника як частини мови;
-         Впізнає прикметники у тексті;
Середній рівень:
-         Наводить приклади прикметників;
-         Пояснює роль прикметників у мові і мовленні.
Достатній рівень:
-         Знаходить прикметники у тексті;
-         Будує сполучення прикметників з іменниками.
Високий рівень:
-         Встановлює граматичний зв'язок іменника з прикметником за допомогою питань;
-         Складає зв’язне висловлювання на задану тему з використанням прикметників;
-         Висловлює оцінні судження про роль прикметників у мовленні.











План уроку
1.  Виконання тестового завдання з метою визначення прикметника як частини мови ( Додаток 1. 3.1 )
2 . Визначення учнями прикметників з тексту . Гра « Впіймай слово» .( Додаток 1 . 3. 2 ) .
3 . Наведення учнями прикладів прикметників . Гра « Мікрофон»
4. Пояснення ролі прикметників на основі порівняння текстів. Робота в групах.( Додаток 2).
5. Знаходження прикметників у тексті.( Додаток 3.3.1)
6. Утворення словосполучень із поданих слів. Гра « Знайди пару»( Додаток 3.3.2).
7. Встановлення граматичного зв’язку в утворених словосполученнях за допомогою питань. Робота в парах.(Додаток 3.3.3).
8. Складання зв’язного висловлювання на тему « Зимовий ранок» з використанням прикметників.
9. Висловлювання оцінних суджень про роль прикметників у мовленні.
10. Підведення підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.

Додаток 1
1. Виконай тестове завдання.
Що таке прикметник?
А. Частина мови, яка відповідає на питання: хто? що?
Б.  Частина мови, яка відповідає на питання: який? яка? яке? які?
В. Частина мови, яка означає дію предмета і відповідає на питання: що робить?  що зробить?
2. Прослухайте текст. Оплесками « впіймайте» прикметники. Гра « Впіймай слово».
Скрізь намети снігові, а на деревах червоні яблука пламеніють. Звісно, ніякі це не яблука, а червоногруді снігурі. Вони носяться по деревах, збиваючи з гілок срібний рил. Так шукають собі їжу.

Додаток 2
Прочитайте тексти. Порівняйте їх. Поясніть роль прикметників у мові і мовленні.

Текст 1.
Настав ранок. На верхівках дерев заграло проміння сонця. Від дерев на дорогу лягли тіні. Над рікою і полем повився туман. Повіяв вітерець.

Текст 2.
Настав зимовий ранок. На верхівках сонних дерев заграло золоте проміння сонця. Від дерев на засніжену дорогу лягли довгі тіні. Над рікою і полем повився сивий туман. Повіяв легенький вітерець.

Додаток 3
1. Прочитай текст і випиши прикметники.
Зимовий день. Земля вкрита білим килимом. Крізь голі віти дерев видніється сіре небо. Сонячним промінням зігріті білокорі берізки. Вони стоять, мов зачаровані, у цьому крижаному царстві.

2. Прочитайте слова на картках і утворіть словосполучення з поданих
слів. Гра « Знайди пару».
Сніг, день, бурулька, зима, іній, хуртовина, щічки, санки;
Сильна, зимовий, білосніжна, сріблястий, білий, льодяна, рожеві, дерев’яні.

3. Встановіть граматичний зв'язок  в утворених словосполученнях за допомогою питань.


Додаток 5
- Дивлячись по черзі на одну з крапочок, намагайся прочитати слова.
каз ● ка                                                            зва ● рити
кіз ● ка                                                             зли ● вати
ліз ● ти                                                             зні ● мати
дроз ● ди                                                       здола ●  лати
Додаток 6
- Використовуючи малюнки, прочитай і доповни речення.
Випав перший  …………
повісили на березі   ………….
Прилетіла до неї  …………..
Схопила в…………………….   гарбузове   і ну його клювати.
Додаток 7
- Розташуйте слова так, щоб утворилося речення.
- Прочитайте утворені речення. Запишіть їх у зошит.
селом  За   озеро.
стали    ковзани.  на   Ми
Додаток 8
Робота в групах
- Складіть зв’язне висловлювання, користуючись опорними словами.
Зима, сніг, діти, погуляти, каталися на санчатах, ліпили сніговика, весело.