неділя, 17 листопада 2013 р.

Конспект уроку з української мови 4 клас


Тема: Особові займенники. Їх значення. Побудова словосполучень  слів і речень із займенниками у різних формах.
Ключові компетентності:
-         Ознайомити учнів із особовими займенниками;
-         Навчити будувати сполучення слів і речень із займенниками у різних формах;
-         Збагачує словниковий запас.
Рівні навчальних досягнень
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Перелік завдань – запитань, які забезпечують досягнення предметних компетентностей
Навчально – методичне забезпечення
Початковий
Пригадує визначення займенників як частини мови;
впізнає серед слів особові займенники
-         Пригадайте, що таке займенник;
-         Обери рядок, в якому записані лише займенники.
Випишіть особові займенники і поставте до них запитання (вибірковий диктант)
Додаток 1:
Тестове завдання

Додаток 2:
Впр.39( підручник)

Додаток 3
Текст
Середній
Наводить приклади прислів’їв, приказок, загадок з особовими займенниками
Прочитайте завдання, що є у ваших групах (учні поділені на групи:
1) прислів’я
2) приказки
3) загадки).
Кожна група наводить приклади з особовими займенниками.

Останній
Будує з поданих слів словосполучення з особовими займенниками;
Використовує особові займенники для зв’язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторень
-         Побудуйте словосполучення з особовими займенниками.
-         Прочитайте розрізані карточки (одні з особовими займенниками, а другі з дієсловами).
Доберіть собі пару.
-         Відредагуйте текст.
Додаток.
Гра « Знайди собі пару»








Додаток
Текст «Мурашки»
Високий
Складає зв’язне висловлювання з особовими займенниками;



Оцінює зв’язні висловлювання, складені однокласниками
-         Склади зв’язне висловлювання на тему « Шкільна перерва» з використанням особових займенників.
-         Чи сподобався вам твір, складений вашими однокласниками? Чим саме? З чим ви не згідні? Щоб ви хотіли ще доповнити?





План уроку
1. Пригадування учнями визначення займенника, як частину мови.(Додаток 1).
2. Впізнавання особових займенників серед поданих слів.(Додаток 2).
3. Виписування особових займенників і ставлення запитань до них. (Додаток 3).
4. Наведення прикладів загадок, прислів’їв, приказок з особовими займенниками.
5. Побудова словосполучень  з особовими займенниками (Додаток 4)
6. Використання особових займенників для зв’язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторень. Робота з деформованим текстом.( Додаток 5).
7. Складання зв’язного висловлювання на подану тему з використанням особових займенників.
8. Висловлювання оцінних суджень про зв’язні висловлювання складені учнями.
9. Підсумок уроку і повідомлення домашньої роботи.








Додаток 1
1. Текстове завдання:
Займенники –
а) означають кількість предметів;
б) вказують на предмет ( особу), але не називають його ( її);
в) є назвою дії предмета.

Додаток 2
Обери рядок, в якому записані тільки особові займенники:
а) ми, віз, я, ти, небо, вони, темний;
б) ти, над, я, він, під, вона, за, ви;
в) він, ми, діти, вони, я, кіт, ти, нас, вас;
г) я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони;
д) вони, у, його, воно, та, нас, вас, міст.

Додаток 3
Випишіть особові займенники і поставте до них запитання.

Повіяв лагідний вітерець. Він шелестить густою торішньою травою. Тепло світить березневе сонце. На південному схилі горбика воно вже розтопило сніг. Тут під кущем у буряні народилося зайченя. Сидить воно в ямці під корінням.  Його прикриває сухе велике листя старого буряну. 
 Сюди не так часто потрапляють вороги. Поблизу зеленіє соковита озимина. Туди й пострибала зайчиха – мама поживитись. А воно затаїлось у буряні, чекає на неї.

Додаток 4
 Гра « Знайди собі пару»

Я                                      люблю
Ти                                     вирішив
Він                                   малює
Вона                                 танцює
Воно                                світить
Ми                                    вчимося
Ви                                    мрієте
Вони                                шанують

Додаток 5
          Відредагуйте  текст.
                                        
Книжка
Любіть книжку.  Книжка полегшить вам життя.  Книжка окрилює розум і серце почуттям любові до світу, до людини. Книжка – джерело знання.