Тема: Особові займенники. Їх значення. Побудова
словосполучень слів і речень із
займенниками у різних формах.
Ключові компетентності:
-
Ознайомити
учнів із особовими займенниками;
-
Навчити
будувати сполучення слів і речень із займенниками у різних формах;
-
Збагачує
словниковий запас.
Рівні
навчальних досягнень
|
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
|
Перелік завдань – запитань, які
забезпечують досягнення предметних компетентностей
|
Навчально – методичне забезпечення
|
Початковий
|
Пригадує
визначення займенників як частини мови;
впізнає
серед слів особові займенники
|
-
Пригадайте,
що таке займенник;
-
Обери
рядок, в якому записані лише займенники.
Випишіть
особові займенники і поставте до них запитання (вибірковий диктант)
|
Додаток
1:
Тестове
завдання
Додаток
2:
Впр.39(
підручник)
Додаток
3
Текст
|
Середній
|
Наводить
приклади прислів’їв, приказок, загадок з особовими займенниками
|
Прочитайте
завдання, що є у ваших групах (учні поділені на групи:
1)
прислів’я
2)
приказки
3)
загадки).
Кожна
група наводить приклади з особовими займенниками.
|
|
Останній
|
Будує
з поданих слів словосполучення з особовими займенниками;
Використовує
особові займенники для зв’язку речень у тексті з метою уникнення лексичних
повторень
|
-
Побудуйте
словосполучення з особовими займенниками.
-
Прочитайте
розрізані карточки (одні з особовими займенниками, а другі з дієсловами).
Доберіть
собі пару.
-
Відредагуйте
текст.
|
Додаток.
Гра
« Знайди собі пару»
Додаток
Текст «Мурашки»
|
Високий
|
Складає
зв’язне висловлювання з особовими займенниками;
Оцінює
зв’язні висловлювання, складені однокласниками
|
-
Склади
зв’язне висловлювання на тему « Шкільна перерва» з використанням особових
займенників.
-
Чи
сподобався вам твір, складений вашими однокласниками? Чим саме? З чим ви не
згідні? Щоб ви хотіли ще доповнити?
|
|
План
уроку
1. Пригадування
учнями визначення займенника, як частину мови.(Додаток 1).
2. Впізнавання
особових займенників серед поданих слів.(Додаток 2).
3. Виписування
особових займенників і ставлення запитань до них. (Додаток 3).
4. Наведення
прикладів загадок, прислів’їв, приказок з особовими займенниками.
5. Побудова
словосполучень з особовими займенниками
(Додаток 4)
6. Використання
особових займенників для зв’язку речень у тексті з метою уникнення лексичних
повторень. Робота з деформованим текстом.( Додаток 5).
7. Складання
зв’язного висловлювання на подану тему з використанням особових займенників.
8. Висловлювання
оцінних суджень про зв’язні висловлювання складені учнями.
9. Підсумок
уроку і повідомлення домашньої роботи.
Додаток 1
1. Текстове завдання:
Займенники –
а) означають кількість предметів;
б) вказують на предмет ( особу), але не називають
його ( її);
в) є назвою дії предмета.
Додаток 2
Обери рядок, в якому записані тільки особові
займенники:
а) ми, віз, я, ти, небо, вони, темний;
б) ти, над, я, він, під, вона, за, ви;
в) він, ми, діти, вони, я, кіт, ти, нас, вас;
г) я, ти, він, вона, воно, ми, ви, вони;
д) вони, у, його, воно, та, нас, вас, міст.
Додаток 3
Випишіть особові займенники і поставте до них
запитання.
Повіяв лагідний вітерець. Він шелестить густою
торішньою травою. Тепло світить березневе сонце. На південному схилі горбика
воно вже розтопило сніг. Тут під кущем у бур’яні народилося
зайченя. Сидить воно в ямці під корінням.
Його прикриває сухе велике листя старого бур’яну.
Сюди не так
часто потрапляють вороги. Поблизу зеленіє соковита озимина. Туди й пострибала
зайчиха – мама поживитись. А воно затаїлось у бур’яні, чекає на
неї.
Додаток 4
Гра « Знайди
собі пару»
Я люблю
Ти вирішив
Він малює
Вона танцює
Воно світить
Ми вчимося
Ви мрієте
Вони шанують
Додаток 5
Відредагуйте текст.
Книжка
Любіть книжку.
Книжка полегшить вам життя.
Книжка окрилює розум і серце почуттям любові до світу, до людини. Книжка
– джерело знання.