вівторок, 12 листопада 2013 р.

Виховна година


Вчимося жити добрими людьми

План
1.      Вступне слово вчителя. Повідомлення теми.
2.      Розкриття теми: 9 негідних речей.
3.      Вживаємо чарівні слова.
4.      З історії: вітання; про лицарів; такт.
5.      Цінуйте справжню дружбу.
6.      Ідемо в гості.
7.      Дорогою добра.


Запис на плівці .
Врятує світ краса –
Завжди так говорили .
Тепер врятує світ лиш доброта .
Бо однієї вже краси занадто мало ,
Бо стільки всюди зла – людина вже не та .
Тож , люди на землі !
Спішіть добро творити ,
Щоб нам не згинути у морі зла ,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра .
Шановні діти , гості !
Сьогодні ми зібралися ,щоб поговорити про добро .Діти ,ми маємо показати і довести , що ми вчимося жити добрими людьми .
Все : із доброго чи злого ,
Починається з малого .
Листя виросте з листочка ,
З нитки витчеться сорочка .
Хліб –з маленької зернини ,
Дощ –із чистої краплини .
Здавна на землі люди цінували праведне життя –життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро помножує добро. Не давайте злу перебороти добро.
Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.
У своїй книзі „ Як виховати справжню людину” В.Сухомлинський назвав 9 негідних речей, які повинна пам’ятати людина.
1. Негідно отримувати своє благополуччя, радість, спокій за рахунок утисків та приниження інших людей.
2. Негідно залишати товариша в біді, бути байдужим до чужого горя.
3. Негідно привласнювати результати праці інших, ховатися за чужі спини.
4.Негідно бути байдужим, боязливим. Відступати перед труднощами.
5. Негідно задовольняти лише власні потреби, пристрасті. Умій володіти ними, щоб мати духовне піднесення.
6. Негідно мовчати, коли твоє слово – чесність, благородність і мужність, бо мовчання – малодушність і підлість.
7. Негідно справжній людині не тільки брехати, лицемірити, пристосовуватись до будь – чого, а й не мати власної думки, погляду, свого обличчя.
8. Негідно легковажно кидатися словами, давати не виконувані обіцянки.
9. Негідно надмірно жаліти самого себе, як і безжально і байдуже ставитись до іншої людини.
Живучи в суспільстві, ми намагаємося пам’ятати це і вчимося розрізняти гідні і негідні вчинки.
Мудрець сказав: Живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.
Діти, на уроках мови ми з вами писали твори про чуйність і доброту.
Діти зачитують твори.
Далі звучить пісня „ Якщо добрий ти”.
Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
І кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запамятать неважко –
Маленькі ключики твої –
Спасибі” і „Будь ласка”.

Зеленіє навіть пень,
Як почує „Добрий день”.

Коли згасає сонце у росі
Й зоря лягає лагідно на плечі,
Серед знайомих рідних голосів
Ми чуємо привітне „ Добрий вечір”.

Щоб знову зустрітись в годину призначену,
Щиро кажу я усім: „До побачення”.

Будь ласка, Спасибі і Будьте здорові -
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома,
Від мами, учителя й просто знайомих.

Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.
І кожен свій день, як завжди, починайте
Зі слів „ Добрий вечір”, „ Вітаю” і „ Здрастуй”.
Добрий день” – вітається людина не раз упродовж дня. Ми, мабуть, здивувалися б, якби замість „ Добрий день” почули: „Ви сьогодні їли?”. Або: „ чи здорова ваша худоба?”. Але саме так у давнину віталися в Китаї, Монголії, Єгипті.
Це запитання про худобу стосувалося добробуту в домі, адже основою життя монгола – кочівника було стадо. От вони і бажали здоровя худобі та родині.
Мир вам і достаток – у цьому був первісний зміст вітання.
Не привітатися, або не відповісти на привітання в усі часи, в усіх народів вважалося невихованістю та неповагою.
Привітний той, хто виявляє доброзичливість. Бути привітним – означає радіти іншому, бути доброзичливим – бажати добра.
Гарно того вчити, хто хоче все знати. Вихована людина змалку тягнеться до знань, шанує історію свого народу, свого роду.
Будьте добрі з батьками, з тими, хто піклується про вас. Коли батьки стомлені повертаються з роботи – запропонуйте свою допомогу. Особливо будьте уважні, якщо хтось захворів, самі намагайтеся здогадатися, коли і де потрібна ваша допомога.

Бесіда за малюнками.
Гідно чи негідно поводяться діти.

Ситуації.
·         На зупинці чимало людей. Ти станеш у чергу, чи проберешся, щоб бути першим?
·         Позаду тебе в черзі стоїть дівчинка. Пропустиш ти її чи відштовхнеш?
·         Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону ввійшов дідусь (бабуся). Твої дії?
Далі - гра Ввічливо – неввічливо”.
·         Привітатися під час зустрічі.
·         Штовхнути і не вибачитись.
·         Допомогти підняти річ.
·         До всіх у родині бути уважним і ласкавим.
·         Робити всім тільки приємне.
·         Інколи обманювати товариша.
·         Не дотримуватись традицій родини, школи.
·         Бути скромним.
·         Знімати рукавиці під час вітання.
·         Хлопчикам знімати головні убори в приміщеннях.

Далі – гра „ Знайти помилки”.
1.      Проходити на своє місце в кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить.
2.      Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.
3.      Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.
4.      Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.
5.      Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора.
Пам’ятайте основні правила поведінки.
1.      Не поспішай першим сісти за стіл.
2.      Не розмовляй під час вживання їжі.
3.      Не перебивай того, хто говорить.
4.      Не показуй пальцями на інших.
5.      Не забудь вибачитись, якщо ти когось штовхнув.
6.      Поступайся місцем людям похилого віку.
Щоб вас поважали, ви повинні пам’ятати, що гордість може побороти скромність; скупість – щедрість; бруд – чистота; ненависть – любов; ненажерливість – стриманість; гнів – терпіння; лінощі – працелюбство.
Любі діти, після сьогоднішньої зустрічі у нас зявиться ось така квітка.
Діти складають ромашку, на пелюстках якої написані правила моральної поведінки:
·         Дотримуюсь розпорядку дня;
·         У транспорті не штовхаюся;
·         Поступаюся місцем старшим і дівчаткам;
·         Вживаю ввічливі слова під час розмови;
·         Люблю і оберігаю природу;
·         Відповідаю за кожен свій вчинок;
·         Думаю не лише про себе, а й про інших;
·         Вимогливий насамперед до самого себе;
·         До чужої біди я не байдужий;
·         Не викидаю на вулиці різні непотрібні речі;
·         Радію за успіхи товариша, разом із ним переживаю невдачі.