вівторок, 12 листопада 2013 р.

Година класного керівника „ Вчимося жити у правовій державі”


Мета: ознайомити учнів з правовими основами держави; учити дітей фантазувати, імпровізувати; розвивати творчі й художні уміння.
Форма: ігрові практикуми.
Метод: колективна творча діяльність.
Хід виховного заходу
Учитель. Добігає кінця місячник правового виховання. Багато цікавого, пізнавального ви дізналися впродовж цих днів. Цікавим було ознайомлення з символікою нашого рідного села.
Підсумком такої роботи стало знайомство із Конституцією України для школярів. Ви відзначили, що наша держава, як і будь – яка інша держава, живе та розвивається за певними законами. У нашому класі, як і в державі, існують певні правила. Пригадайте і назвіть основні правила життя нашого класного колективу, яких ми всі дотримуємося.

·         Я пропоную вам пофантазувати та уявити собі нашу школу як казкове шкільне царство, до складу якого входять різні міста.
·         А що необхідне для подорожі казковим царством? (Карта)
Учитель відкриває шкільну дошку, на ній – аркуш ватману із зображенням казкової держави.
·         Діти, у мене таке враження, що на карті чогось не вистачає. Скажіть чого?( Міст).
·         Щоб нанести на карту міст нашого царства, ми запросили жителів цих міст, але по дорозі вони втратили одне одного, тому, щоб зібратися їм разом, ми виконаємо наступне завдання.
Обєднання жителів міста” ( за допомогою розрізаних листівок).
·         Прочитайте назву вашого міста, по черзі перевертаючи частини листівки.
·         Жителі міст зібралися всі разом і готові представити їх, а ми нанесемо назви міст на карту.
Один представник групи виходить і представляє своє місто.
·         Ми – жителі міста Математики, наше місто чудове. Його населяють цифри, знаки, геометричні фігури, запитання, іменовані та багатозначні числа. У нашому місті завжди порядок і дисципліна.
·         Ми – жителі найпрекраснішого міста в казковому царстві – міста Музики. Тут живуть співаючі нотки, вельмишановний високоповажний нотний стан. На вулицях завжди звучать пісні і ллється музика.
·         Наше місто Рідної Мови надзвичайно мальовниче, схоже на квітучий сад. Населяють його чудові слова, прості та складні речення, самостійні та службові частини мови. У нашому місті панує злагода та мир серед усіх жителів.
·         Ми – представники живописного міста цього королівства – Образотворчого Мистецтва. Серед нас є і чарівні пензлики, і яскраві фарби, гумка, кольорові олівці і фломастери. І лише над нашим містом завжди сяє різнокольорова та яскрава веселка.
·         У кожному місті, як і в будь-якій державі, є своя символіка: ми ознайомилися із символікою України, знаємо, який герб у нашого міста, а ось тепер я пропоную вам створити герби ваших міст і представити їх нам.

Герб міста”
Міста Математики, Рідної Мови, Музики, Образотворчого Мистецтва презентують свої роботи.

·         Отже, давайте узагальнимо, що нами вже зроблено:
1.      створені, названі і нанесені на карту міста;
2.      створено символіку міст.
- Як ви вважаєте, що необхідне для нормального існування міст? ( Закони)
Складання законів міст”
Жителі міст обговорюють і записують 3 головних закони, за якими житимуть його жителі.
·         Залишилося тепер лише вибрати людину, яка б координувала, спрямовувала, здійснювала дії наших законів.

Вибір мера міста”
Жителі кожного міста обговорюють кандидатури в мери міста, обирають мера і складають невелику програму його виступу у шкільній державі.
Виступають мери міст.
·         Я дякую всім жителям міст за активну участь у житті нашої шкільної держави, вітаю із новою цікавою посадою.
·         Скажіть, що вам дала сьогоднішня гра, що ви дізналися про себе або про своїх товаришів нового?
Пропоную кожному учасникові написати свої враження на аркуші й виразити їх тільки одним словом.