Тема: Прикметник (Повторення).
Ключові компетентності ( загальнопізнавальні цілі):
-
Поглибити
і розширити знання дітей про прикметник;
-
Розвивати
зв’язне мовлення учнів та збагачувати словниковий запас слів;
-
Виховувати
любов та шанобливе ставлення до рідного слова.
Предметні
компетентності ( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий
рівень:
-
Знає,
що таке прикметник;
-
Впізнає
на слух прикметники серед поданих слів.
Середній рівень:
-
Читає
текст і знаходить прикметники в прямому і переносному значеннях; пояснює вибір.
-
Складає
словосполучення за схемою « іменник + прикметник».
Достатній
рівень:
-
Визначає
рід та число прикметників;
-
Добирає
до поданих прикметників синоніми та антоніми.
Високий рівень:
-
Удосконалює
текст, добираючи прикметники за змістом;
-
Складає
загадки про предмети, використовуючи прикметники, що характеризують предмети –
відгадки за малюнком.
План уроку
1.
Виконання тестових завдань на знання теоретичних відомостей про прикметник як
частину мови.(Додаток 1).
2.
Визначення на слух прикметників серед переліку слів. Гра « Впіймай слово». ( Додаток 2).
3.
Читання тексту і знаходження в ньому прикметників в прямому і переносному
значеннях. Пояснення учнями вибору. (
Додаток 3).
4.
Складання словосполучень за схемою: « іменник + прикметник», використовуючи
іменник і прикметник у формі чоловічого роду. Гра « Лото». Робота в парах.(
Додаток 4).
5.
Визначення роду та числа прикметників. ( Додаток 5).
6.
Добирання до поданих прикметників синонімів та антонімів. Гра « Мікрофон», гра
« Навпаки». ( Додаток 6).
7.
Удосконалення тексту добиранням прикметників за змістом. ( Додаток 7).
8.
Складання загадки про предмети з використанням прикметників, що характеризують
предмети – відгадки. ( за малюнком). Робота в групах. ( Додаток 8).
9.
Висловлювання оцінних суджень про складені загадки.
10.
Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання.
Додаток 1
1.
Обери рядок, у якому правильне визначення прикметника:
Прикметник
- це:
А
- частина мови, яка відповідає на
запитання: хто? або що?
Б
- частина мови, яка означає дію предмета і відповідає на питання: що
робить? що зробить?
В
- частина мови, яка називає ознаку
предмета і відповідає на питання: який?
яка? яке?
Додаток 2
Визначте
на слух прикметники серед переліку слів :
( Гра «Впіймай слово»).
Весна,
ніжна, сонце, золотий, квітка, цікава, книжка, учень, акуратний, солодкий,
співати, читати, чарівна, калина, червона, мама, весняний.
Додаток 3
Прочитайте
текст. Знайдіть прикметники в прямому і
переносному значенні і поясніть.
Є
у вас вірний друг, якого не може ніхто
замінити? Є. Це мати. У неї теплі і золоті руки. Вони
працюють невтомно для вас. У мами погляд – сонячний, ясний і зігріває вас
завжди. Ніяка турбота не здається матері важкою коли це потрібно її дитині.
Додаток 4
( Робота в парах)
Час
|
Край
|
Стіл
|
Хлопець
|
голос
|
Складіть
словосполучення за схемою « іменник + прикметник». Гра « Лото».
Дерев’яний
|
Вечірній
|
Працьовитий
|
Рідний
|
Чарівний
|
Додаток 5
Прочитайте прикметники. Спишіть їх, визначте рід та
число і надпишіть зверху.
а) білий, рідна, синє, високі, довгий, тепле,
широка, багаті;
б) з одним із прикметників ( на вибір) складіть і
запишіть речення.
Додаток 6
Гра « Мікрофон», гра « Навпаки»
а) Добрати до прикметників синоніми:
ласкавий -
хоробрий –
розумний –
б) До поданих прикметників доберіть антоніми:
важкий – легкий;
велика – мала;
біле – чорне.
Додаток 7
Удоскональте текст, добираючи прикметники за
змістом.
На небо випливало …
сонечко.
Його … промінці розбудили …
землю.
На верболозі
пробиваються … котики.
А на проталинах з’явилися перші
вісники весни - … проліски.
Додаток 8
( Робота в групах)
Складіть загадку за малюнком.
Використовуйте прикметники.
І група - зайчик;
ІІ група
- білочка;
ІІІ група
- іжачок.